• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Avsluta amex ?

Herrenihuset

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
26 Augusti 2020
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
Hej,

hittade ingen vettig tråd

Har ett amex SAS premium kort
Har skuld på ca 65000 .. har en kreditgräns på 80 000 , (150 000 ) innan jag sänkte den i hopp om bättre uc betyg men icke .

Ska snart ansöka om lånelöfte för bostadsrätt , har en fast och bra inkomst samt ett billån utöver detta.
Om jag avslutar mitt amex men fortsätter betala av skulden i hyfsad takt (ca 4000 i månaden) blir min uc bättre då ? Eller bör jag vänta .. behöver lånelöftet hyfsat snart då jag kollar på nyproduktion
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
362
Poäng
477
Syns Amex kort på UC? Är det både kreditbeloppet och utnyttjat belopp som framgår?
 

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
362
Poäng
477
Hur länge har Amex rapporterat till UC? Senast jag hade ett Amex syntes det inte på UC. Det är i och för sig ganska länge sedan så det spelar säkert roll.

Idag använder jag Eurocard och de rapporterar varken beviljad eller utnyttjad kredit.
 

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
362
Poäng
477
Så den syns inte alls hos UC? Vilket belopp har du hos dom?

Nej, inte för mig i alla fall och jag kan inte tänka mig att jag är unik. Läste på Business Class att de för några år sedan börjat rapportera till UC, men att de fått mycket kritik för det och att de tappat väldigt många kunder. Antar att de lyssnade på det och slutade rapportera, men det är bara en gissning från min sida.

Alltså... Jag har bara 30.000 i delbetalningsutrymme/kredit, men det beror nog på att de var en av dem som ingick i min skuldsanering. Var lite nyfiken på om de ens skulle bevilja mig, men det gick bra. :) Jag tycker det är ett väldigt bra kort som jag trivs med.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 673
Mottagna reaktioner
837
Poäng
747
Eurocard är väl som Amex var förr, att de inte har någon för kunden känd kreditgräns, utan den är lite töjbar beroende på hur ens köpmönster ser ut. Då finns det ju heller inget beviljat belopp att rapportera till UC.

(Om jag minns rätt så tog inte ens Amex UC på den tiden när jag hade ett, men det är många år sedan. Idag är väl Amex som alla andra.)
 

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
362
Poäng
477
Eurocard är väl som Amex var förr, att de inte har någon för kunden känd kreditgräns, utan den är lite töjbar beroende på hur ens köpmönster ser ut. Då finns det ju heller inget beviljat belopp att rapportera till UC.

(Om jag minns rätt så tog inte ens Amex UC på den tiden när jag hade ett, men det är många år sedan. Idag är väl Amex som alla andra.)

Njae... Det har ingen inköpsgräns, men det har även ett delbetalningsutrymme/kredit. Det är en stor skillnad mot gamla Amex. Så det går inte riktigt att jämföra.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp